גברים טובים באים בשישיות

ב

עד כה לא יצא לי להיתקל בהרבה אנשים שלא צופים במשחקי הכס. אני מכירה אולי שניים-שלושה כאלה. אבל כל שאר מכריי ממש עפים על הסדרה המהוללת של HBO, ובעוד שעקרונית זה בצדק, כשניסיתי לחשוב על מהי הסיבה האמיתית שאנשים רואים את הסדרה הזאת לא הצלחתי להגיע לתשובה. יש הרבה משותף בינה לבין הרבה סדרות טובות אחרות שאנשים צופים בהם, אבל אני לא זוכרת מתי לאחרונה ראיתי אהבה כל כך גורפת לסדרה כלשהי. למעשה, רק בחודש שעבר הכריז מגזין פורבס כי העונה השניה של הסדרה היא the most pirated show of 2012 ובעוד שבכיבול אף סדרה לא שואפת להגיע לטייטל כזה, אני בטוחה שהיוצרים גם לא בדיוק בוכים על מר גורלם.

אני אישית לא מתרגשת מהעלילה כמו רבים אחרים. לא קראתי את הספרים, כך שזו ההיכרות הראשונית של הדמויות ולא פיתחתי כלפיהן יותר מדי אכפתיות. מה גם שבואו נהיה כנים, בעונה השניה לא קרה יותר מידי עד עכשיו (פרט לפרק האחרון) – ת'יאון היה נמושה, אריה וטיווין היו אדירים, לרוב הייתה סצנת סקס מאוד לא מרגשת, ואני למדתי לאהוב את סנסה. שוין. ועם זאת צפיתי באדיקות שבוע אחר שבוע.

בואו נגיע לעניין. כשאני מדברת עם אנשים על הסדרה, תמיד עולה הטענה, או יותר נכון העובדה שלא ניתן להכחישה, שהקאסט של הסדרה מורכב ממלא אנשים ממש ממש יפים. אני אודה – זאת אחת הסיבות שאני נהנית ממנה ואני בטוחה שהרבה צופים יסכימו איתי. נוסיף לזאת את העובדה שהרבה המדמויות אנחנו גם זוכים לראות לפחות בלי חלק עליון וטוב נו…מי יכול לוותר על התענוג הזה. הבעיה היחידה עם העניין היא שבדרך כלל כשרואים אנשים בלי חלק עליון, ולעיתים גם עם חלק תחתון, זה הנשים בסדרה. אין לי בעיה עקרונית עם לראות נשים עירומות בטלויזיה או בכלל, ולדעתי זה לא נעשה בצורה זולה במשחקי הכס, שזה תמיד נחמד. אבל מה עם שיוויון מגדרי בסצנות העירום? למה אני לא יכולה לקבל דברים נחמדים כמו החזה החשוף של ג'ון סנו? למה בזמן סצנת הסקס של רוב בקושי ראיתי פיסת עור חשופה שלו אבל ראיתי את כל האחוריים (הלגמרי מושלמים) של נכדתו של צ'ארלי צ'פלין? אני לא מבקשת הרבה!

אז כמחאה על המחסור בעור גברי חשוף במשחקי הכס, החלטתי לבחור כמה גברים מהסדרה שמעשירים את חוויית הצפיה שלי ולהדגיש שציצים זה לא הדבר היחיד שבא לי לראות. בשביל הכיף גם החלטתי לדרג אותם בסולם אהבה כמו שהייתם מדרגים בחטיבה! זה כי למרות 25 שנותיי, אני עדיין חיה במנטליות של מתבגרת כשזה מגיע לקראשים. תתבעו אותי!

גילוי נאות: לא קראתי את הספרים ולצערי גם לא אקרא אותם בזמן הקרוב. מה שאני כותבת פה מבוסס אך ורק על הסדרה. אין לי מושג וגם לא כזה מעניין אותי איך מוצגות בספרים הדמויות הבאות, ומה קורה איתן בהמשך. כן, אני מודעת לכך שחצי מהגברים ברשימה הזו בטח יהיו מתים באיזהשהו שלב בעתיד, תחת ידו האכזרית של ג'ורג' ר.ר. מרטין. אני לא רוצה לשמוע על זה, שלום ותודה!

אז קדימה לדירוג.

מקום שישי – ז'אקן הגהאר

למרות שאין לי יותר מדי לומר על ז'אקן, אני חייבת להודות שהוא מחזיק מקום מיוחד בלבי. בתור אחת שדמותה האהובה בסדרה היא אריה סטארק, אני תמיד שמחה לראות גברברים חסונים שמוכנים להרוג בשבילה בלי להניד עפעף, ועוד כאלה שלוקחים אותה כל כך ברצינות עד שהם מוכנים לקחת את חייהם שלהם בשביל לעמוד בהבטחתם. אמין זה הסקסי החדש?

אני אוהבת את העובדה שהדמות של ז'אקן לגמרי נוטפת סקס אפיל, בין השאר גם באינטרקציות שלו עם אריה, ועם זאת הוא לא נותן הרגשה של איזה פדופיל קריפי שעוד יאנוס אותה יום אחד. ז'קאן מאז ומתמיד דיבר אל אריה בגובה העיניים ותפס אותה כשווה, וזה משהו שאני ממש אוהבת בדמות שלו. כאמור, חוץ מהמבטים המטונפים שהוא זורק לכל עבר.

מקום חמישי – ז'ורה מורמונט


ראשית, אני לא יודעת על מי אתם מנסים לעבוד – לבנאדם קוראים ג'ורה. ולא אכפת לי שזה ילדותי – מהרגע שהבנתי את זה, זה לעולם יצחיק אותי.

סר ז'ורה מורמונט היקר, כמו כמה אחרים ברשימה הזאת, נמצא פה בעיקר בגלל שהוא חתיך. למרות שגילו כפול משלי ולדעתי גם משל דינריס טרגריאן, אין ספק שלגבר הנאה הזה יש מה להציע. נאמן, סבלני וחסון, ז'ורה מעולה בתור הגבר שמחזיק את רגליה של דני על הקרקע, בעוד שכל השאר רק מנסים לסחוף אותה ממנה במקרה הטוב ולשתק אותה לחלוטין במקרה הרע. אני לא מתה כל כך על מערכת היחסים שלו איתה – גבר מכיר נסיכה בלונדינית, גבר רואה נסיכה עירומה אחרי שהיא מבלה את הלילה בתוך להבות, גבר מתאהב בנסיכה, גבר שוכח אין אומרים כל משפט שאינו "Khaleesi, please". אני לא יודעת, זה לא נראה לי כל כך אמין, אולי גם בגלל העובדה שדני מעצבנת אותי באופן כללי וחוץ מזה שהיא ממש יפה אין שום דבר בה שמוצא חן בעיני. לפי מה שראיתי בסדרה עד כה, נראה גם כי רגשותיה של דני כלפי ז'ורה אינם כל כך הדדיים. בקיצור, כל מה שאני מרגישה כשהם בסצנות ביחד הוא הרבה אי נוחות. עם זאת, חלק בי שמח לראות שהוא שם בשבילה כי אין ספק שלמרות שהיא לא מודה בזה, היא זקוקה לו.

מקום רביעי – גנדרי

טוב, עם גנדרי אני משוחדת. ג'ו דמפסי המוכשר להפליא שמגלם אותו בסדרה, הופיע באחד התפקידים הראשיים בשתי העונות הראשונות של סקינס (Skins) הבריטית ואני אוהבת אותו מאז.

כשהגיע למשחקי הכס שמחתי לראות שהוא גדל מתוך המראה הילדי שלו – אין ספק שכמה ביקורים בחדר כושר ושיער פנים הם שילוב מנצח. כמו כן, הייתי מאוד מרוצה מכך שלא ליהקו אותו בתפקיד של דמות שנואה, מה שבטח היה גורם לדיסוננס קוגניטיבי רציני. בכל אופן, נראה שאריה אכן יודעת לבחור את הגברים בחייה. למרות שאני מרגישה כאילו שלא זכינו לראות אותו מספיק עד כה, איכשהו גנדרי הפך לאחת הדמויות שהכי אכפת לי מהן. חוץ מזה, אני טוענת בתוקף שאם מישהו צריך לשבת על אותו כס מלכות נחשק – זה הוא, לא? ואם ג'ורג' ר.ר. מרטין ייתן לזה עוד כמה שנים, אשמח לראות גם את אריה מצטרפת אליו.

מקום שלישי – רוב סטארק

רוב, רוב, רוב. מלך הצפון ובו בזמן מלך האזורים הדרומיים של רבות מצופות הסדרה. האם באמת יש צורך שאני ארחיב עליו? כי אני די בטוחה שהתמונות פה מדברות בעד עצמן. תראו אותו עם הזאבים הקטנים האלה.

רוב סטארק כל כך מושך, לדעתי, בעיקר בגלל שהוא פשוט ממש טוב. כלומר, אין ספק שהעובדה שהוא מהמם ביופיו תורמת לכל העניין, אבל זה לא רק זה. יש משהו מאוד מושך בדמות של רוב בגלל שהוא כל כך לא אגואיסט, הוא לא עוד גבר שרק מחפש להשתלט על כס המלכות, ובואו נודה, זה לא בדיוק משהו שהאפשר להגיד על מרבית הגברים בסדרה. אני אוהבת את האסרטיביות והרצינות שלו אבל גם את הדרך שבה הוא הולך והופך לאט לאט לשפוט גמור של טליסה וישבנה המושלם, למרות הסיפורים המרדימים שלה. כאמור, סצנת הסקס של השניים הייתה די חלשה ולא מספקת (אם כי אין ספק שלרוב הגיע קצת אקשן, מסכן). אלא אם כן רוב מוכן להתפשט בזמן שהוא עושה סקס כמו בן אדם נורמלי, אני כבר מעדיפה לראות אותו בשדה הקרב. האמת שבגלל שהוא כל כך יפה, לא כזה משנה לי, רק שיראו את הפרצוף המושלם שלו יותר.

מקום שני – ג'ון סנו

מממ, ג'ון סנו. זו רק אני, או ככל שהשיער שלו נהיה יותר מבולגן, ככה הוא הופך ליותר מושך? אני אוהבת את ג'ון סנו כי הוא תמיד כל כך מיוסר ואף פעם לא מחייך, והאמת שזה הופך אותו לדי סקסי. דבר נוסף שמושך בו זו העובדה שהוא פשוט לא ניתן להשגה. כל הנדר הזה לא לגעת באישה לעולם? Major turn-on. אל תכחישו, כולם יודעים שרבים מאיתנו תמיד הכי רוצים את מה שהם לא יכולים לקבל. עכשיו, יש לי הרגשה שהנדר הזה של ג'ון לא יחזיק מעמד, כי אם אתה בגיל חוקי ומופיע ב-HBO, אין סיכוי שתישאר בתול לאורך זמן. כאמור, אני לא יודעת מה קורה בהמשך הסדרה ומתרחקת מספויילרים, אבל הייתי שמחה לראות את יגריט הופכת לאישה שגורמת לג'ון לשבור את נדר ההתנזרות המבאס שלו. אני חייבת להודות שהרגע שבו עולמה הפראי וחסר החוקים יתנגש עם עולמו מלא ההגבלות הופך אט אט לאחד הרגעים שלהם אני הכי מצפה. לא רק בגלל ששניהם כל כך יפים ולסצנות הסקס שלהם יש את הפוטנציאל להיות הדבר הכי חם בטלויזיה, אם ייעשו כהלכה, אלא גם כי אני פשוט מתה לראות את ההשלכות של היחסים של ג'ון עם יגריט על הדמות שלו.

ועכשיו, הגענו לשלב שבו הקוראים בטח תוהים – אחרי כל הבחורים המהממים האלה, מי לעזאזל יהיה במקום הראשון? אז תאמינו לי….זה לא מי שאתם מצפים.

מקום ראשון – סטאניס באראתיאון

אני מניחה שלא ראיתם את זה בא. הא! האמת שגם אני לא, בכלל בכלל לא. במהלך כתיבת הפוסט הזה כל סדר הרשימה הזו התהפך…..חוץ מסטאניס. הוא תמיד היה מספר 1 שלי. כלומר תמיד, החל מלפני שבועיים. מה קרה פתאום לפני שבועיים? אין לי שום מושג, אבל פתאום סטאניס הפך לגבר הכי שווה על מסך המחשב שלי. כנראה שיש לי קטע עם בני באראתיאון שאשכרה יש להם זכות חוקית לכתר? אחרת אני לא רואה שום סיבה הגיונית לזה. הוא הגבר הכי מבוגר ברשימה הזו, ולמיטב ידיעתי אין לי שום עניין מיוחד בגברים בגיל העמידה. לא אכפת לו משום דבר חוץ מלהיות מלך ולא נראה לי שהוא בן אדם כל כך נחמד, סך הכל. ולמען האמת, הוא לא עשה שום דבר באמת עניין כל העונה הזו חוץ מ….טוב, נו, מי שראה יודע. והמפרצים האלה, וייזמיר. ועם זאת, אני לא יודעת, איכשהו הוא גורם למפרצים האלה להיראות טוב. אל תשפטו אותי.

אז כן – סטאניס באראתיאון הוא הכוכב של רשימת האהבה שלי. אפילו שאין לו בעיה עם לאכול כלבים וחתולים. נותר לי רק לקוות שלא הענקתי לו את התואר המכובד הזה לשווא. סטאניס, תעשה משהו עם עצמך!

אז מה עכשיו? האם ג'ון סנו יאבד את בתוליו? האם ג'ופרי ימשיך להיות חתיכת אידיוט? האם ת'יאון גרייג'וי יבחר שוב בת זוג למיטה שבסוף תהרוס לו את החיים? ומה יעלה בגורלם של בראן והודור? הפכו עצמכם לחלק מהסטטיסטיקה – צפו בפרק האחרון של העונה עוד השבוע!

ובבחירות הקרובות, ודאו שאתם עושים את ההחלטה הנכונה. הצביעו סטארק.

4 תגובות הוסף תגובה

  1. נטע הגיב:

    סוף סוף קצת אובייקטיפיקציה של הגוף הגברי! way to go, girlfriend! 🙂

    1. נטשה הגיב:

      נאם נאם נאם 🙂

  2. נדב הגיב:

    טוב זו רשימה של טינאייג'רית אבל האמת שאני דיי מרוצה מהבחירות שלך 🙂 ג'ון סנואו המיוסר הוא הדמות האהובה עלי (או היתה לפחות עד כל הקטע שלו עם ייגריט, שהיא דיי מעצבנת). גם סטאניס הוא דמות מוצלחת ומעניינת. אני אוהב גם את סאם טארלי ואת הכלב (קלדאן), שתי דמויות נהדרות, אם כי אני מניח שאין להן מקום ברשימה הספציפית הזו..ולגבי דאינריז גם אני לא מבין את ההתלהבות.
    לגבי הסדרה כולה, ברור למה אנשים בכל העולם מתלהבים ממנה כי היא פשוט הרבה יותר טובה מכל סדרה אחרת שיש בטלויזיה. היא מורכבת, הדמויות בה עגולות ומעניינות ולא פלקטיות של טובים ורעים, ויש בה שילוב מצוין בין פנטזיה לבין ריאליזים, כך שגם אנשים שלא מתחברים לפנטזיה (כמוני) יכולים לאהוב אותה. יש בה את כל הקטע האפל של ימי הביניים, משחק בריטי משובח, וכמובן גם אנשים יפים וסצנות סקס ואלימות – שאף פעם לא מזיקות לרייטינג (אם כי כמה מהן מאולצות ומיותרות). לא הייתי אומר שהיא הכי אמינה, אבל בניגוד לכל הסדרות האמריקאיות כמעט יש בה מין עצבות כזו ואכזריות – רק בסדרה כזו הורגים (בהפתעה גמורה) את הגיבור הראשי אחרי פחות מעונה אחת..דרך אגב הספרים עוד יותר טובים.
    חוץ מזה הישבן של טליסה באמת מושלם ובכלל היא פצצה.. הייתי מדרג אותה גבוה בדירוג נשי מקביל 🙂

    1. נטש הגיב:

      האמת היא שלמרות הקאסט הבריטי, משחקי הכס היא סדרה אמריקאית. הם מרשים לדמיון שלהם להתפרע כי היא משודרת בHBO ושם כאמור הכל הולך. לגבי זה שהיא הרבה יותר טובה מכל סדרה אחרת כרגע…המממ….כן, יכול להיות. רק כי היא לא משודרת ביחד עם שובר שורות, שהרבה יותר טובה. בכל אופן, היא אכן מאוד מהנה.
      בסוף העונה אעשה רשימת דמויות נוספת, עדיין לא החלטתי מה יהיה אופיה ואם היא תכלול ישבנים 🙂

כתיבת תגובה