ג'סטין טימברלייק בישראל: 10 שירים שיביאו אותנו לפארק הירקון

ב

מאז שרכשתי כרטיס להופעתו של ג'סטין טימברלייק בעודי מטרקת בין הריסות מאיה ואוכלת טאקו, איכשהו ידעתי עמוק בלב שהפוסט הראשון שאכתוב בבלוג אחרי שאשוב ארצה יהיה הפוסט הנוכחי. עזבו אתכם מניו יורק ומפסטיבל טרייבקה ומיליון הסרטים הכיפיים והסלבס שראיתי בו. זו הייתה אולי אחת החוויות המהנות ביותר בטיול שלי, אבל בואו נודה, that ship has long since sailed.

תמונה: Hedi Silmane for New York Times
תמונה: Hedi Silmane for New York Times

עתה נותרנו עם אירועי התרבות המתקיימים במדינתנו והופעתו של ג'סטין הערב בתל אביב הינה ללא ספק אחד האירועים הגדולים של 2014. בואו נודה שכולנו חיכינו לזה בערך עשור ומצפיה בהופעות חיות של טימברלייק בעבר אני אנחש והאגיד שהציפיה שווה כל רגע.

לכבוד המאורע, החלטתי להמשיך את המסורת שהתחלתי עם ריהאנה ולעשות דירוגון של עשרת השירים האהובים עלי של ג'סטין. זו הייתה משימה לא פשוטה בכלל ונאלצתי לעשות כמה הקרבות קשות, כפי שתראו. התוצאה לפניכם.

10. Senorita

אלבום: Justified

השיר פותח של אלבום הבכורה של ג'סטין, אמנם לדעתי שונה מכל דבר שהוא עשה בשלב מאוחר יותר. בהשראתו של סטיבי וונדר (כך טוען טימברלייק) והפקתם של פארל וויליאמס וצ'אד הוגו מהנפטונס, Senorita הוא מה שקרה לפני שהיו ממים באינטרנט וכולם עפו על Hey Girl של ראיין גוסלינג. וכך נסללה הדרך לתוך חדרי המיטות של זוגות באשר הם.

9. Ayo Technology

אלבום: 50 Cent – Curtis

משום מה לפי מה שזכור לי השיר הזה לא קיבל מספיק במה בארץ, כשיצא אי שם בשנת 2007. ואף פעם לא הבנתי למה, כי הוא ממש טוב למרות היותו סופר-מלוכלך. וסופר-מלוכלך זה לא בדיוק טריטוריה חדשה ולא נודעת כשזה מגיע ל-50 סנט, שסיפק לנו להיטים עם שפע יופמיזמים למין לאורך השנים. לא ברור איפה השיר הזה הלך לאיבוד, ומאוד חבל.

8. Tunnel Vision

אלבום: The 20/20 Experience

את Tunnel Vision הזכרתי בפוסט הביקורת שלי על האלבום הזה כחלק מרצועה של שירים שלצליליהם עושים ילדים. ואני עומדת מאחורי הטענה הזו, אך אוסיף שבין הארבעה המדוברים, השיר הספציפי הפך למועדף עלי. לא בזכות הקליפ המטופש וחסר המעוף שסתם מלא בציצים חשופים, אגב. אבל השיר עדיין טוב.

7. Electric Lady

אלבום: The 20/20 Experience – 2 of 2

אני מניחה שרבים לא יבינו את בחירתו של שיר זה, שפחות או יותר הגיע משום מקום ועד עכשיו (כל היומיים שאני מכירה אותו) אני לא לגמרי בטוחה באיזה גרסת דלוקס של האלבום הוא מופיע. מאוד אפוף מסתורין, אבל הו כל כך יפה, ולגמרי מגיע לו להיות בעשיריה.

6. SexyBack

אלבום: FutureSex/LoveSounds

השיר הזה הוא כמו במבה בשבילי, כשאני שומעת את השם אין לי כח אליו אבל כשמכריחים אותי לטעום ממנו אני נזכרת שלמעשה הוא דווקא די טוב. SexyBack סימל את הגעתו של ג'סטין 2.0 לזירה ועד היום הינו אחד השירים העוצמתיים ביותר שלו. הוא יחודי וכיצירה לחלוטין עומד בפני עצמו, אך גם מתכתב מושלם (מושלם באופן מטריד) עם חלקו הראשון והנהדר של האלבום.

5. Carry Out

אלבום: Timbaland – Shock Value II

ג'סטין עושה המון קולבורציות עם טימבלנד, גם באלבומים שלו וגם, למעשה, בכל מקום אחר שרק מתאפשר לו. ותכל'ס זה צעד נכון מבחינתם כי פחות או יותר כל מה שהם עושים ביחד יוצא נהדר. Carry Out הינו אחד מהשירים היחידים ב-Shock Value II ששווים משהו, אך מעבר לטיבו היחסי הוא גם שיר ממש מהנה בפני עצמו, אפילו עם הההשוואות העייפות בין סקס ומזון מהיר.

4. Bounce

אלבום: Timbaland – Shock Value

בניגוד ל-Carry Out, לשיר הזה יש הרבה עם מה להתחרות באלבום המעולה שבו הוא מופיע, במיוחד עם הרצועה הלוהטת שנפתחת עם Boardmeeting ומסתיימת עם Bombay. זה אתגר ש-Bounce עומד בו בגבורה. תרומתו של ג'סטין לשיר אולי איננה כה משמעותית, אבל לנוכח הופעות האורח של ד"ר דרה ומיסי אליוט שלא יכלו להיות מתאימות יותר אלא אם אלוהים עצמו היה מפיק את השיר, היה קשה לי מדי לוותר עליו.

3. Blindness

אלבום: The 20/20 Experience – 2 of 2

כמו Electric Lady, גם הפנינה הנהדרת הזו מופיעה רק באיזה מהדורת דלוקס שהייתה במקור בהישג יד רק באאוטלטים של Target ולמזלנו הפכה לזמינה גם ברשת. באופן מפתיע ולא קשור לכלום, משום מה שיותר מכל מזכיר לי השיר הזה הוא את That’s The Way Love Goes של ג'נט ג'קסון. בניגוד ליצירה האלמותית של ג'נט, Blindness כנראה לעולם לא יהפוך ללהיט, אבל הוא עושה לי מלא חמים ונעים בלב.

2. Cry Me a River

אלבום: Justified

אני בטוחה שתהיה הסכמה נרחבת בקרב מעריצי ג'סטין באשר הם שהשיר הזה הנו אחד הדברים הכי טובים שהוא אי פעם עשה. כל התיאוריות סביב האם הוא מספק את ההסבר לפרידה המתוקשרת של טימברלייק מבריטני ספירס אמנם הוסיפו רבות לפופולאריות של השיר, אך בסופו של יום גם בלי קשר לבריטני, Cry Me a River הוא ללא שום ספק אחד משירי הפרידה הטובים ביותר של העשורים האחרונים.

1. My Love

אלבום: FutureSex/LoveSounds

מאז ששמעתי אותו לראשונה, My Love היה, ויכול להיות שתמיד יהיה השיר האהוב עלי של ג'סטין וגם של טימבלנד, for that matter. שונה לחלוטין מכל שיר אחר באלבום, אך דווקא מזכיר באופן מסוים את הסגנון של Cry Me a River. רק פחות כועס. מעבר לכך אין לי הרבה מה להוסיף, חוץ מזה שיהיה ממש מרגש לראות אותו מבוצע לייב בעוד מספר שעות.

ואחרון חביב….

בונוס: Dick in a Box

ללא ספק. הלהיט הכי גדול של ג'סטין עד היום ולנצח נצחים.

להשאיר תגובה

