נפרדים משנת 2013 – חלק II: שירי השנה

ב

הימים הולכים ואוזלים ועם זאת אני עדיין מרגישה אופטימית לגבי הרעיון של לפרסם את כל סיכומי השנה שרציתי עד יום ראשון בלילה, שאליהם אף התווסף פוסט נוסף בשעות האחרונות. בין התרוצצויות בבנק, כתיבת מכתבי התפטרות וטלפונים לחברות אשראי, מצאתי את עצמי בימים האחרונים תוהה שוב ושוב אילו שירים משנת 2013 יכללו בתוך הפוסט הנוכחי. ועכשיו, עם הרשימה שיצאה יותר ארוכה משציפיתי, נראה לי שאני סגורה על עצמי.

אם כך, בהמשך (אך באופן שכנראה יהיה הגיוני רק לי, לא בהתאם) לפוסט האלבומים של השנה, קבלו את 11 השירים שעשו לי את 2013.

11. Icona Pop – All Night

בנות הצמד השוודי איקונה פופ, שפרץ לתודעה בזכות הסינגל המעולה שלהן I Love It, טוענות כי הן עושות מוזיקה שניתן בה בעת לצחוק ממנה ולבכות ממנה. הן צודקות, והשיר הזה הוא לדעתי דוגמא מושלמת לכך.

להאזנה נוספת: Icona Pop – I Love It

10. Disclosure – White Noise ft. AlunaGeorge

דיסקלוז'ר עשו עבודה נהדרת השנה עם אלבום הבכורה שלהם, Settle. השיר הזה היה הסינגל השני מהאלבום, והיה זה שלמעשה פטר אותי מחלק גדול מהסנוביזם שלי כלפי מוזיקת האוס. מי היה חושב שזה אפשרי.

להאזנה נוספת: Disclosure – Help Me Lose My Mind ft. London Grammar

9. Lady Gaga – Do What U Want ft. R. Kelly

טרם החטלתי מהן תחושותיי לגבי האלבום החדש של ליידי גאגא, ARTPOP, שאמור לצאת ממש בימים הקרובים (אבל כמובן כבר זמין ברשת). מה שאני כן יודעת הוא שהשיר הזה הוא השיר הנפלא ביותר באלבום הצבעוני והמטורף, פנינה שהפשטות האייטיזית המקסימה שלה מחזירה אותי היישר לימי הילדות שלי, שבהן הייתי מארגנת לגן בבוקר בעודי רוקדת על המיטה לצלילי מדונה. ויותר מזאת אני חושבת שאני לא יכולה לבקש.

להאזנה נוספת: Lady Gaga – Sex Dreams

8. Birdy Nam Nam/Skrillex remix – Goin' In

כבר הזכרתי רבות את הפסקול המצוין של ספרינג ברייקרס, ואולי חלקיכם זוכרים את השיר הזה עוד מהפוסט שכתבתי על הסרט עצמו. אמרתי את זה כבר אז, ואגיד את זה שוב – השיר הזה הוא מייצג בצורה נפלאה את כל הטוב שיש לפסקול הטראפ/דאבסטפ המושלם הזה להציע. אני יודעת שאני משבחת את אותו כבר הרבה מאוד זמן אבל הוא פשוט באמת עד כדי כך טוב.

7. J. Cole – Power Trip ft. Miguel

מעולם לא חיבבתי את מיגל, גם לאחר כל השבחים שהרעיפו על אלבומו האחרון. אבל עם ג'יי. קול הוא איכשהו סוף סוף עבד בשבילי. קול צודק לגמרי באומרו שהשיר הזה לא נשמע דומה לשום דבר אחר ששמענו בתקופה האחרונה, ומבקרים אף העיזו להגיד כי הסינגל מגיע קרוב לסאונד של אאוטקאסט. לדעתי זה עוד עלול לקחת זמן, אבל ג'יי. קול ללא ספק נמצא על הדרך הנכונה.

6. S O H N – Red Lines

ליצירה המדהימה הזו אני חייבת להודות שלא יצא לי להאזין במידה שרציתי, אבל כל פעם שזה קורה, אני מתרגשת מחדש מיופיה. הרבה משיריו האמן המסתורי נהדרים, אבל אין כמו Red Lines, הלוקח אותו לרמה חדשה ומשדר עוצמה כלשהי שלא ניתן להתעלם ממנה. השיר הזה הופך את העולם למקום טוב יותר.

5. Olafur Arnalds – Only the Winds

האמן האיסלנדי הצעיר פעיל כבר מספר שנים, אבל לי יצא להכיר אותו רק לפני מספר חודשים, כאשר נתקלתי (כרגיל, לגמרי במקרה) בשיר הזה. ארנלדס הוא אמן ביצירת הרמוניה בין כלים קלאסיים לאלקטרו-פופ. הוא יוצר איזון בין הישן וחדש שמקסים אותי, מפני שהאיזון הזה מבטא דווקא את חוסר האיזון והמתח בין שני הצדדים האלה לא רק באומנות המודרנית, אלא גם בחיים המודרניים בכלל. הוא נפלא.

4. Iggy Azalea – Work

העובדה שאני מאוד מחבבת את איגי אזליה היא לא סוד גדול. אני די מאוהבת בה מזה זמן מה, כי איך אפשר לעמוד בפני אוסטרלית בלונדינית לוהטת עם רגליים מפה עד להודעה חדשה שאחד מהסינגלים הכי מוכרים שלה נקרא Pu$$y והוא מעולה? אי אפשר. איגי טרם הוציאה את האלבום שהיא מבטיחה כבר שנה, אם לא יותר, אבל בינתיים היא מוציאה מספיק סינגלים מוצלחים בשביל לפייס אותי. אגב, אחת מפיסות הליריקה הטובות ביותר שנתקלתי בהן בזמן האחרון? Valley girls giving blowjobs for Louboutins, what you call that? Head over heels. איך אפשר לעמוד בפני זה?

להאזנה נוספת: Iggy Azalea – Slo

3. Lana Del Rey – Young & Beautiful

אחרי ניסיון של שנתיים עם הבלוג יש כאלה שבטח יגידו שאני דוחפת את לנה יקירתי לכל פינה שאני יכולה, גם אם לא מגיע לה. לפני שנתיים היא הייתה תגלית השנה שלי, ללא ספק, ובשנה שעברה היא הופיעה פעמיים עם שני שירים מעלפים שעדיין שומרים על מקום מיוחד בלבי. אבל הנה היא שוב פה, ממש לא בכוח אלא בלב מלא אהבה והערכה התפעלות, הפעם עם יצירה יפהפיה שמופיעה בפסקול המשובח של גטסבי הגדול. אני חייבת להודות, אני מרגישה שלגטסבי קצת לא הגיע פסקול מושלם שכזה בכלל, והשיר הזה בפרט. לנה יש רק אחת, ובכל פעם היא חוזרת ומפתיעה אותי עם יצירה נוספת שפורטת על מיתרי לבי בכל פעם מחדש.

2. MS MR – BTSK

ואם כבר מדברים על לנה דל ריי, אז אני מתקשה להתעלם מהאופן שבו תיארתי בשנה שעברה את אהבתי לשיר שהיה בחירת השנה שלי לשנת 2012. כתבתי שאולי הוא לא היה השיר הכי טוב שיכלתי לבחור, אבל הוא היה השיר שייצג בצורה הנאמנה ביותר רגע בזמן, אותו רגע בזמן שהגדיר עבורי את השנה כולה. והשנה, אמנם הוא רק כמעט שיר השנה, אך זהו השיר שממלא עבורי את התפקיד הזה. לצמד MS MR ישנם עוד כמה שירים נפלאים, אבל BTSK הוא הרגע הזה. הוא השיר בעל המשקל והמשמעות הגדולים ביותר, הטומן בחובו את העתיד שלעולם לא יתגשם ואת העבר שמרגיש כאילו מעולם לא קרה.

להאזנה נוספת: MS MR – Fantasy

1. CHVRCHES – Tether

על ההרכב הנהדר הזה כבר פירטתי בחלקה הראשון של סדרת סיכומי השנה שלי, והנה הוא חוזר שוב ומכבב גם ברשימה הזו. השנה, CHVRCHES היו הישועה המוזיקלית שלי. אני הולכת להיכשל במטלת הכתיבה הזו ולהודות כי בכנות, אין לי מילים לתאר את אהבתי לשיר הזה ואת האופן שבו הוא לקח אותי, עטף אותי בפעם הראשונה ששמעתי אותו. אני לא באמת צריכה לציין כי הרבה פעמים אנחנו אוהבים משהו או מישהו, פשוט כי אנחנו אוהבים אותו. אבל Tether הוא הרבה יותר מזה. השיר הזה הנו תהליך. של התפכחות, של צמיחה, היטהרות, התרוממות. של התנתקות, פרידה והשלמה. הפסקול המושלם לשנה שחלפה ובתקווה גם המנבא של השנה שלפנינו.

להאזנה נוספת: CHVRCHES – The Mother We Share

And none of Arctic Monkeys, bye!

בזאת מגיע לסיומו הפוסט השני בסדרת סיכומי השנה של הבלוג. Stick around בשביל שניים (או שלושה?!) נוספים, מבטיחה שהם יהיו מלאים בהפתעות שיהפכו את שארית השנה שלכם לקצת יותר טובה.

לפוסטים נוספים בסדרה:

2013 – ששת אלבומי השנה

להשאיר תגובה

