10 סיבות לאהוב את ריהאנה

בשנים האחרונות שבתי ואמרתי לעצמי מספר פעמים שאם ריהאנה תופיע שוב בארץ, אני אלך. בפעם הראשונה שהיא הייתה זה עוד היה מוקדם מדי, אבל מכיוון שהיא מוציאה אלבום חדש כל חצי שנה בערך, הצליחו להצטבר כמה וכמה שירים שלה שאני מחבבת. עד לפני כמה חודשים הרגשתי בשלה לראות אותה בהופעה חיה, ואז הגיע הרגע המויחל, היא החליטה להגיע שוב. לאחר יום יומיים של התרגשות קלה החלו הלבטים, ואז אט אט הגיעה לה ההחלטה הסופית – גם הפעם אני לא אלך להופעה של ריהאנה. אפילו למרות ההיענות המפתיעה למדי מצידם של חבריי.

לי ולרירי יש מערכת יחסים מלאה בתהפוכות, כיאה לבחורה פרועה שכמוה. כיאה גם לבחורה פרועה שכמותי, כנראה. הפוסט הקודם שכתבתי עליה היה הרבה פחות קליל מהנוכחי, זה היה רגע קשה. מאז כבר עברתי הלאה ומעלליה בחייה הפרטים, עד כמה שהם מטופשים ומזיקים, הפסיקו להטריד אותי. שזו דווקא נקודה לרעתה ולא להיפך, אבל ניחא.

בכל אופן, אז החלטתי שלא להוציא ממיטב כספי על הופעתה הקרובה של ריהאנה בארץ כי בואו נודה, זו לא בדיוק ההשקעה הכי מוצלחת, לצפות בה משפשפת את איברי המין שלה בעצלות במקרה הטוב ושכרות במקרה הפחות טוב, בזמן שהיא עושה ליפ-סינקינג ללהיטיה הגדולים. לא שיש לי בעיה עם ליפ-סינקינג. בריטני ומדונה נהדרות עם ליפ-סינקינג. אבל הן בהחלט לא עצלות. כך שבמקרה של ריהאנה אני מוכנה להסתפק בגרסה המעובדת, יצירות הפופ השטחיות ששמים בפול וליום באוטו אחרי יום עבודה ושוכחים מהחיים האמיתיים לכמה רגעים.

לא יודעת אם שמים לב אבל אין ספק שיש לי איזה קטע של לנסות להגן על כל מיני כוכבניות שכולם אומרים שהן תת-רמה, וריהאנה איננה יוצאת דופן. ועל כן, למרות שאני לא הולכת להופעה שלה כי הרגע הכרזתי שלדעתי היא פרפורמרית גרועה ועצלנית, אני עדיין מרגישה את הרצון לפרגן לה. ומשום כך החלטתי לפרגן לה בצורה של רשימה, כמו שהאינטרנט אוהב בימינו. אז לאחר הקדמה ארוכה במיוחד, קבלו את רשימת עשרת השירים האהובים עלי של ריהאנה. הידד!

10. Watch n' Learn

אלבום: Talk That Talk

האלבום השישי של ריהאנה הוא אחד החביבים עלי. לקהל הרחב הוא כנראה ידוע בזכות הסינגל We Found Love שהפך ללהיט ענק, אבל כפי שהשיר הזה מעיד, יש באלבום הזה כמו יצירות חביבות לא פחות. זהו אחד השירים הקלילים מ-Watch n' Learn, כזה שלא צריך להתאמץ יותר מדי בניסיון להיות סקסי (בניגוד לרבים אחרים), וזה מה שהופך אותו לאחד השירים הכיפיים באלבום.

9. Nobody's Business

אלבום: Unapologetic

כפי ששמו מרמז, אלבומה האחרון של ריהאנה Unapologetic  עושה מאמצים להרשים, לשבור מוסכמות. באלבום הזה נראה כי היא מחפשת להיות אמיצה מאי פעם בבחירות שלה, לנסות כמה שיותר. במקומות מסוימים באלבום היא לא מצליחה בזה, אך השיר הזה דווקא מוכיח את עצמו כבחירה טובה. Nobody's Business הוא אמנם שיתוף פעולה שעלול להרים גבות, במיוחד לאור התמה המרכזית בשיר, שמסתכמת ב"אני וכריס בראון ביחד וזה לא עניינו של אף אחד!!111!", אבל למרבה ההפתעה התוצאה היא שיר ייחודי מספיק בשביל להסית את תשומת הלב מתאונת הדרכים שהינה מערכת היחסים בין השניים האלה. לריהאנה ישנם כמה שירים שחורגים מהסגנון הרגיל שלה, והתוצאה, כאשר היא בוחרת לקחת את הכיוון השונה הזה, היא תמיד טובה. זו אחת ההוכחות לכך.

8. Rude Boy

אלבום: Rated R

בעוד שהמעבר מתדמית הילדה הטובה לריהאנה כפי שאנו מכירים היום מתחיל כבר ב-Good Girl Gone Bad, האלבום הזה הוא זה שמבסס את הטרנזיציה הזו. מייצגו של האלבום הוא ללא ספק Russian Roulette האפל, אבל אני חייבת להודות שאני לא מעריצה גדולה של הסינגל הזה או באופן כללי של האלבום כולו. עם זאת, Rude Boy מהווה בשבילי נקודת אור ועבורי הנו אחד השירים הראשונים של ריהאנה שגרמו לי להעריך מחדש את רגשותיי כלפיה.

7. Bad

אלבום: Wale – The Gifted

טוב, השיר הזה הוא המקום הראשון שאני מרמה (ויהיו עוד כאלה). טכנית זהו לא שיר של ריהאנה, אלא שיר של הראפר וייל שהוא הקליט במקור עם טיארה תומאס עבור אלבומו השלישי, The Gifted. ואז הבחור הלך והקליט רמיקס לשיר ביחד עם ריהאנה, והתוצאה הייתה נפלאה. זהו אחד משירי ה-R&B הטובים ששמעתי בזמן האחרון, די התאהבתי בו על הפעם הראשונה שנתקלתי בו. הוא מעולה.

6. Loveeeee Song

אלבום: Unapologetic

השיר הזה מזכיר קצת את הקודם הרשימה. ניכר כי ריהאנה מרגישה בנוח עם הסגנון הזה, של שירים שפשוט נועדו לחדרי שינה מוארים באורות עמומים שרק מחכים שיעשו בהם דברים מלוכלכים. שיתוף הפעולה עם הראפר פיוצ'ר, שגם לו היו כמה וכמה הברקות בזמן האחרון, הוא הצלחה נוספת. אמנם זו אינה יצירה לא ייחודית עבור ריהאנה, אבל מבחינתי תמיד יש מקום לעוד אחת כזו, פשוט כי ריהאנה חזקה בסגנון הזה. וכמו שאומרים, if it ain't broke, don't fix it.

5. All of the Lights

אלבום: Kanye West – My Beautiful Dark Twisted Fantasy

טוב, זה ידוע שהאלבום הזה הוא אחד הטובים של קנייה (כמעט הטוב ביותר, אפילו) אז קשה היה לי לוותר על השיר הזה כשהרכבתי את הרשימה. קנייה מארח הרבה מאוד אמנים בשיר, אבל ריהאנה מקבלת תפקיד מרכזי. כיאה לקנייה, פיסת הפקה נהדרת, וכיאה לריהאנה, קולבורציה שמתקרבת לשלמות. חוץ מזה, בקליפ מספקת לנו ריהאנה את ה-Side-boob היפה ביותר שתראו אי פעם. מה עוד אפשר לבקש?

4. Skin

אלבום: Loud

Skin הנו יצירה חושנית ולוהטת של הזמרת, ולמרות שאינה יוצאת דופן בבוטות שלה בהשוואה לרבים משיריה האחרים, אני מוצאת בה קסם מיוחד. בניגוד לשני הקודמים על אותו רעיון, Bad ו-Loveeeee Song, את השיר הזה ריהאנה מבצעת לבדה, מה שמציב את היכולות הקוליות שלה בפרונט, ומה שלדעתי הופך אותו גם ליותר אינטימי מהשניים האחרים. מה שעוד מייחד את השיר, לדעתי, הינו הגישה האקטיבית שריהאנה מביעה בביצוע הזה. למרות שהרבה שירי פופ בימינו עוברים תהליך של היפר-סקסואליזציה, הנטיה של כוכבות הפופ הינה להישאר בעמדה פאסיבית, ולקיחת המושכות בידיים אינו משהו שנתקלים בו הרבה. בשיר הזה דווקא ישנו הרבה אומץ, שאפילו עבור ריהאנה שמנסה כל כך לשמר את התדמית נוטפת הסקס-אפיל שלה, מרגיש הרבה יותר מחוספס ובוגר מבדרך כלל.

3. Take Care

אלבום: Drake – Take Care

אני חושבת שדרייק וריהאנה די מושלמים אחד בשביל השניה. היא מנסה להיות הנמרה הפרועה, הוא מנסה להיות הבחור הרגיש (ילד הכאפות של עולם ההיפ-הופ, יש שיגידו). את זה שהם יודעים לעבוד היטב ביחד הוכיחו השניים כבר ב-What's My Name הקליל והכיפי, וב-Take Care הם חוזרים לשיתוף פעולה קצת יותר בוגר לכאורה, כיאה לאלבום של דרייק. זה שהשיר נכתב בחלקו והופק על ידי ג'יימי XX (מהצמד הנהדר The XX) גם לא מזיק.

2. Man Down

אלבום: Loud

השיר הזה חייב להיות, אובייקטיבית, אחד השירים הטובים ביותר של ריהאנה. למרות שיש משהו קלישאתי ב"לחזור לשורשים", עם Man Down היא אכן חוזרת לשורשיה הקאריביים שלרוב אינם באים לידי ביטוי במוזיקה שלה. גם פה, היעדר הניסיונות הנואשים להיראות סקסית יותר ממה שהיא כנראה בפועל והתמה הטעונה של השיר, מאפשרים לריהאנה לספק יצירה יותר כנה, יותר טהורה באופן מסוים, פחות מלוטשת. Man Down הוא אחד השירים שבאים להראות שלעיתים כדאי לשים את הסנוביזם המוזיקלי בצד ולהכיר שגם לגם למוזיקת הפופ יש מה להציע.

1. Rehab

אלבום: Good Girl Gone Bad

באלבום שלדעתי הוא ממוצע ומטה, Rehab הוא נקודת אור. אני זוכרת את התקופה שהיו לי רק שני שירים של ריהאנה שבאמת נהניתי מהם, זה היה Happy שהיום יש לו רק ערך סנטימנטלי, והשיר הזה, שללא ספק עמד במבחן הזמן ועד היום הנו אחד מהשירים האהובים עלי של ריהאנה. כלומר הנה הוא, במקום הראשון ברשימה. הוא פחות כיפי משירים אחרים שלה, פחות סקסי מרבים נוספים. אבל יש בו משהו שקל להזדהות איתו, משהו שבתקופות מסוימות בחיים מהדהד חזק יותר משירים אחרים. פופ די קלאסי, ללא הפתעות, אבל לפעמים זה בדיוק מה שצריך.

 ולסיכום, אני בטוחה, יודעת, ללא ספק, שהשמטתי כמה, אפילו די הרבה שירים מאוד מוצלחים (למעשה אני מאזינה לאחד מהם ברגעים אלה ממש). אני אפילו לא אתחיל להזכיר גם אותם כי זה לא יסתיים. והשעות עד להופעה הולכות ומתמעטות. אין מה להגיד, הבחורה הזו היא כוכבת, למרות כל המסביב המעוור כמעט. אז בין אם אתם הולכים להופעה וצריכים לחזור על החומר, או לא הולכים ומתבאסים, או לא הולכים ולא מתבאסים אבל מחבבים את ריהאנה בכל זאת, אני חושבת שהעשיריה הזו היא די במקום. ועוד חצי שנה, אלבום חדש, כן?

2 מחשבות על “10 סיבות לאהוב את ריהאנה

כתיבת תגובה

