ג'סטין טימברלייק שוב גורם לעליה בשיעור הילודה

טוב חברים, הגיע הרגע לו ציפינו כולנו במשך קרוב לשבע שנים (!!!) – ג'סטין טימברלייק הוציא אלבום חדש.

justincover

אין ספק שג'סטין הוא בחור עם כשרונות רבים. ועם זאת, אני בטוחה שכל מי שאשאל איזו גרסה של ג'סטין הוא מעדיף, יגיד שהג'סטין המועדף עליו הוא ג'סטין הזמר. ובצדק, כי זה מה שהוא תמיד עשה הכי טוב. ועכשיו הוא חוזר לגאול אותנו מיסורינו באלבום חדש, The 20/20 Experience, שלו האזנתי באדיקות במשך יומיים שלמים על מנת שאוכל לכתוב עליו את הביקורת הזו.

אם כך.

אני חייבת להודות שתמיד כשאמן כל כל מוערך מחליט להוציא אלבום חדש, זה עניין די מלחיץ. ואכן, עם יציאתו של הסינגל הראשון מהאלבום, Suit & Tie, היו לי את החששות שלי ולקח כמה האזנות עד שהחלטתי שאני מחבבת אותו, ואף קצת יותר ממחבבת.

הסינגל המדובר הוא שיר מס' 2 באלבום המורכב מעשרה סך הכל, כאשר כל אחד מהם בממוצע הוא שבע דקות. שבע דקות!! למעשה, השיר הקצר ביותר באלבום כולו הוא  יצירה מאוד חביבה בשם That Girl, שאורכה אף הוא גבוה מהממוצע לשיר בימינו ועומד על 4:47 דקות. למה זה כל כך מטריד אותי? אני לא יודעת, אבל זה נראה לי מטורף שהשיר הכי קצר באלבום ארוך בערך בדקה יותר מהשיר הממוצע בימינו. זה מעניין, כי זה אומר שדרך ההאזנה האולטימטיבית ספציפית לאלבום הזה תהיה רציפה, ולא של כל שיר לחוד כמו שאנחנו רגילים כיום. היא מאוד תואמת את סגנון ההאזנה לתקליטי הוויניל שהיו פופולריים לפני כמה עשרות שנים, שבהם פונקציית העברת השירים כשלעצמה לא הייתה אפשרית ולכן לא היה ממש מנוס מלהקשיב לכל האלבום במלואו.

אודות אורך השירים ג'סטין פשוט אמר שאם לד זפלין ופינק פלויד יכולים לעשות שירים באורך 10 דקות, גם הוא יכול. אבל מעבר לזה, האמת היא שזה גם מתכתב היטב עם הסגנון שנראה שהוא רצה ללכת עליו פעם – מחווה לחברי הראט פאק (Rat Pack) של שנות ה50' וה60', ביניהם פרנק סינטרה, דין מרטין, סמי דייויס ג'וניור ואחרים. אם כי השירים של ג'סטין רחוקים מלהישמע כמו אותן קלאסיקות.

just1

אם כך, קצת על התוכן. ברצוני להכריז רשמית בפורום זה: אני צופה שתשעה חודשים לאחר יציאתו הרשמית של האלבום, אנו ניתקל במה שעתיד להיקרא ה"טימברלייק בייבי בום", וזאת משום שלפחות 50% מהשירים באלבום, אם לא יותר, כאילו נועדו לגרום לאנשים להתפשט. ברצינות, זה די מטורף. כלומר, מאז ומתמיד היה ידוע שלשים אלבום של ג'סטין כמוזיקה למזמוזים היא טקטיקה ממש מוצלחת, אבל וואו הפעם הוא התעלה על עצמו. עם שירים כמו Don't Hold the Wall, Strawberry Bubblegum, Tunnel Vision ו-Spaceship Coupe שבאים באלבום אחד אחרי השני, באמת שאין יותר מדי לעשות חוץ מסקס. או לפחות להיתחכך אינטנסיבית באיזה זר מסתורי על רצפה של מועדון אפלולי.

just2שני השירים החלשים ביותר באלבום מבחינתי הם Let the Groove Get In והבא אחריו, Mirrors, שגם הוא יצא כסינגל. אם יש שני שירים שפשוט לא מתאים להם להיות כל כך ארוכים, זה שני אלה. למרות שאובייקטיבית Let the Groove Get In עשוי היטב ואף משמש הפוגה מתאימה לאווירה המפתה המתמשכת של קודמיו, לדעתי השיר צורם מדי בשביל אורך שאפתני של מעל 7 דקות, ולמעשה החלק הכי נסבל שלו הוא הדקה האחרונה. הדרך היחידה שהשיר יכול היה להתחבב עלי היא אם הוא היה משמש כאינטרלוד של דקה-שתיים, כמו שבאלבומו FutureSex/LoveSounds, השיר Let Me Talk to You שגם לו הייתה אותה בעיה, היה מדהים בתור פרילוד אך לא יכול היה להתקיים כשיר באורך מלא.

כנ"ל לגבי Mirrors. השיר כשלעצמו הוא בסדר ברובו, אם כי אני חייבת להודות שאני לא מתה על הפזמון. באופן כללי הוא נשמע הרבה יותר כמו חומר ישן, לא כמו משהו שהוקלט ב2013 ולא משהו שממש מתיישב עם הסגנון של האלבום הנוכחי. למעשה, כששמעתי אותו לראשונה הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא שיריו הממש ישנים של פרנק אושן, אלה שנמצאים ב-Lonny Breaux Collection, אבל למה להסתכל רחוק כל כך? האמת היא שהשיר הזה פשוט נורא דומה לסגנון של ג'סטין בשני אלבומיו הקודמים. ושוב, ארוך. פשוט ארוך מדי לשיר פופ מהסוג הזה.

just3האלבום מסתיים ב-Blue Ocean Floor, חוויה מיוחדת במינה בסגנון שטרם שמענו מג'סטין. עכשיו, אין לי עדיין שום הוכחה מוצקה לכך אבל אני מוכנה להישבע שבשיר הזה יש סימפול כזה או אחר של Untitled 3 של סיגור רוס. ואפילו אם לא, השיר בבירור מושפע מהסגנון המוזיקלי של ההרכב האיסלנדי. ולא רק זה! ברגעים מסוימים שאולי קצת קל יותר לפספס מאת הרפרנס לסיגור רוס, הוא מזכיר גם את השיר Get It Over With, של ריהאנה מאלבומה האחרון. שילוב מעניין ואני חייבת לציין, מוצלח במיוחד.

אם כך, את כל אותם החששות שניקרו במעריצי טימברלייק מזה שבע שנים ניתן לשים סוף סוף בצד ולנשום לרווחה. The 20/20 Experience מוכיח שלמרות ההפוגה הארוכה, ג'סטין עדיין יודע לספק סחורה עשירה ואיכותית, ומקבע את מקומו כאחד האמנים המוזיקליים המעניינים של ימינו.

The 20/20 Experience יוצא רשמית ב18.3 וניתן להזמנה מראש ב-iTunes.

כתיבת תגובה

