ג'ינס כחול וטי-שירט לבנה: הגיע הזמן לשמוע קצת קאנטרי.

ב

כנראה שהיקום מתעקש שלא אכתוב את פוסט הטלויזיה הגדול שלי בסוף החודש, כי הוא ממשיך לזרוק לעברי סדרות טלויזיה שמגיע להן פוסט נפרד.

הפעם מדובר בסדרה חדשה של רשת ABC שאני מחכה לה כבר די הרבה זמן. שמה הוא נאשוויל (Nashville) ורק אתמול שודר הפיילוט שלה בטלויזיה האמריקאית וגם אני זכיתי לצפות בו פחות או יותר ביחד עם כולם. זה מה שטוב בפיילוטים, הם נוטים להפוך לזמינים מוקדם מהצפוי.

אז נאשוויל. אולי אחת הסדרות שהכי לא הייתי מצפה לראות מיוזמתי ויותר מזה, להנות ממנה. אבל רשת ABC החליטה שהגיע זמני להתוודע לאהבתי לז'אנר הקאנטרי, שעד כה שכן לו נינוח איפהשהו עמוק בפנים, וללהק את קוני בריטון המדהימה והמהממת לתפקיד הראשי בסדרה. לקוני ולי יש כבר היסטוריה. בשנת 2006 היא החלה לגלם את אחת הדמויות האהובות עלי בטלויזיה אי פעם, הלא היא תמי טיילור מאורות ליל שישי (Friday Night Lights), עוד סדרה שבא לי לבכות רק מלחשוב עד כמה שהיא טובה. תמי טיילור היא מסוג הדמויות שהייתי רוצה שיהיו הרבה יותר בטלויזיה ובזכותה היום אני חייבת להודות שאני אצפה בכל סדרה שקוני בריטון תשחק בה. לאחר מכן הייתה גם העונה הראשונה של סיפור אימה אמריקאי (American Horror Story) שגם בה קוני הופיעה באחד התפקידים הראשיים וגם היא הייתה מבחינתי אחד הדברים הכי מהנים על מסך הטלויזיה שלי בשנים האחרונות. בקיצור, אפשר להגיד שכבר יותר מחמש שנים, קוני בריטון פשוט לא מצליחה לאכזב אותי.

נאשוויל היא מאוד שונה משתי הסדרות האלה. הדרמה הכל כך אמריקאית הזו מספרת את סיפורה של ריינה ג'יימס (קוני), זמרת קאנטרי עם עבר מוזיקלי מרשים שנאלצת להתמודד עם קריירה דועכת ולהכיר במתחרתה הצעירה ממנה בהרבה, ג'ולייט בארנס (היידן פנטייר, גיבורים) ככוכבת החדשה אשר תתפוס את מקומה באור הזרקורים. ג'ולייט, לעומת זאת, מנסה להשכיח את הידיעה שאמה נרקומנית ולא עוזבת אותה בשקט על ידי להיות כלבה לכולם ולשכב עם מוזיקאים רנדומליים. בקיצור – אופרת סבון. אבל אופרת סבון מהנה במיוחד, כתובה היטב והאמת, לא כזאת טראשית.

ליכולות המשחק של קוני כבר התוודעתי באורות ליל שישי (ברצינות, היא פשוט מדהימה שם) ומי שהפתיעה אותי לטובה הייתה דווקא היידן פנטייר. השחקנית הצעירה שכאמור כולכם בטח מכירים מגיבורים, שם גילמה את קלייר בנט, נותנת פה הופעה לא רעה בכלל. נראה שאפילו המבקרים החליטו שהגיע הזמן להפסיק לרדת על ביצועיה הפחות ממדהימים בגיבורים, ולהתחיל לשבח. האמת, אני אודה שאישית הרגשתי כאילו שהיt משתדלת יותר מדי אבל אני אכן חושבת שנאשוויל תיתן לה הזדמנות לנצל את הפוטנציאל שלה ואני מצפה לראות מה היא תעשה עם התפקיד בהמשך. חוץ מזה, למרות שכנראה שהצופים לא אמורים לאהוב את הדמות של ג'ולייט במיוחד, אני חושבת שהיא אדירה. כן, היא סוג של כלבה ויש שיגידו קצת שרלילה, אבל כבר בפיילוט רואים שבדמות שלה יש הרבה מעבר לזה, וזה משהו שמוצא חן בעיני.

הדמויות האחרות בסדרה בינתיים לא הצליחו לעניין אותי במיוחד. רוב הגברים בסדרה יצאו די נמושות וסקארלט, הבחורה שאמורה להוות סוג של קונטרה לג'ולייט – הבלונדינית הטהורה והתמימה עם העיניים הכחולות העצומות….טוב, עצם העובדה שהיוצרים מנסים לדחוף אותי לאהוב את הדמות שלה ואת הערכים המתחסדים שלה סוג של גורמת לי לא לאהוב אותה בכלל. אבל מכיוון שאני לגמרי מתכננת להמשיך לצפות בסדרה הזו, אני מניחה שככל שנתקדם יותר אל תוך העונה חלק מהדברים האלה יישתנו.

ודבר אחרון – המוזיקה. המוזיקה! אני לא יודעת איך זה קרה ולרוב זה גם לא משהו שבא לידי ביטוי, אבל אני חייבת להודות שאני די אוהבת מוזיקת קאנטרי. וזה משהו שקיים בי כבר די הרבה שנים, אני מבינה עכשיו. אני לא מתמצאת בז'אנר אבל להפתעתי מוצאת את עצמי נהנית ממנו כשכן יוצא לי להיתקל בו. אפילו שכנראה שרוב השירים מדברים על אלכוהול ובגידות.

בפיילוט היו מספר שירים שנכתבו במיוחד עבור הסדרה, השיר שהכי נהניתי ממנו היה דווקא שיר שבמקור שייך לצמד מוזיקאים בשם The Civil Wars, שהוציאו את אלבומם הראשון רק בשנה שעברה ומאז הספיקו לזכות בשני פרסי גראמי. יש לי הרגשה שהשיר עלול בשנה הקרובה להוביל לרומן ביני לבין מוזיקת קאנטרי.

אגב, מי שעוקב אחרי הבלוג בעמוד הפייסבוק זכה להיתקל אתמול בהופעה קצרה של שתי שחקניות נוספות שמופיעות בסדרה. לנון (12) ומייסי (8) סטלה, שתי האחיות (ובטח בנות להורים סופר דופר היפסטרים) המגלמות את הבנות של ריינה בסדרה, הפכו לתופעה אינטרנטית לפני מספר חודשים עם הקאבר הזה לשיר של רובין, Call Your Girlfriend. אני אישית לא התלהבתי מהקאבר שהפך אותן למפורסמות, כי אני לא מתה על השיר המקורי, אבל ביצועים אחרים שלהן מעידים על כך שהן שתי ילדות קטנות ומוכשרות במיוחד.

ובנימה אופטימית זו אשאיר אתכם להנות מקאבר נוסף שעשו הבנות, הפעם לאחד השירים האחרונים של ג'ייסון מראז:

סופ"ש נעים!

להשאיר תגובה

