להתבגר זה למפסידנים

ב

דיאבלו קודי. אני לא יודעת איך להתחיל דבר עליה. בהתחלה חשבתי שהיא הייתה חשפנית שכתבה תסריט ממש מוצלח ופתאום נהיתה תסריטאית זוכת פרסים. אבל בסוף הסתבר שהיא הייתה בחורה משכילה מהמעמד הבינוני, שהתחילה להשתעמם והחליטה שכדי להוסיף אקשן לחיים היא תהיה חשפנית כניסוי, ובסוף תכתוב על זה ספר. הזוי.

בכל אופן, אחרי הניסוי הקטן הזה שלה, דיאבלו קודי (Diablo Cody) החליטה שבא לה טעימה מהוליווד, ולבסוף יצא שהיא הייתה אחראית לאחד מלהיטי האינדי הגדולים של השנים האחרונות, ג'ונו (Juno). עכשיו כמובן כולם שונאים את הסרט בטענה שהוא פשוט "היפסטרי מידי". אבל זה לא מעניין אותי, כי ג'ונו נתן לי את מייקל סרה במכנסוני ספורט קצרצרים, את אליסון ג'אני שלא משנה מה היא עושה קורע אותי מצחוק, ופסקול אדיר שכולל את אחד הקאברים האהובים עלי:

 

מאז קודי המשיכה וכתבה את הזוועה הקולנועית הגוף של ג'ניפר (Jennifer's Body) בהשתתפותן של מייגן פוקס ואמנדה סייפריד (אם כי יש שיגידו שהסרט היה אמור להיות אירוני וזו הסיבה להיותו "גרוע"), וכן את הסדרה המוערכת טרה (United States of Tara) שלמרבה הצער בוטלה לאחרונה.

עכשיו היא מוציאה סרט חדש, שכיאה לסרט אינדי בטח לא יהיה שובר קופות עצום, אבל מהטריילר נראה שהוא צריך להיות לפחות מבדר. הסרט נקרא Young Adult (בעברית משום מה תרגמו את זה ל"תקועה") ומספר על אישה צעירה שחוזרת לעיר הולדתה על מנת לכבוש את לבו של חברה לשעבר מימי התיכון. הבעיה היחידה היא שהבחור כבר נשוי ואב, ושכל חבריה מהעבר שונאים אותה. אבל נראה שלגברת זה לא מפריע ואם נהיה כנים, אם הייתי שרליז ת'רון, שמגלמת את הדמות, גם לי זה בטח לא היה מזיז במיוחד. בכל אופן, אני כבר החלטתי – הסרט הזה הולך להיות זה שיפתח עבורי את תקופת המבחנים הקרובה.

אגב שרליז ת'רון (Charlize Theron), אני כל הזמן שוכחת שאני אמורה לאהוב אותה יותר ממה שקורה בפועל, לו רק בזכות הדמות שגילמה בעונה השלישית של משפחה בהפרעה, לפני שזו בוטלה בברוטליות. משהו אומר לי שאני צריכה לראות שוב את כל הסדרה, בפעם ה-16. גאונות לשמה.

ובנימה קצת פחות צינית, אני ממש שמחה לראות נשים כותבות בקולנוע במיוחד כשהן גם כותבות דמויות של נשים. קודי, למרות שהיא זוכה להרבה ביקורת, תמיד כתבה דמויות נשים מציאותיות וחזקות שלא מובסות על ידי קלישאות וסטריאוטיפים למיניהo, ובאופן כללי די מגניבות. אז אני מרוצה ומקווה שהיא תמשיך בדרך הזו.

הרי לכם Young Adult, החל מחודש פברואר בקולנוע:

כתיבת תגובה