גיבורי על, כפי שלא הכרתם מעולם.

ב

אתמול הסתיימה העונה שלישית של סדרת המופת הבריטית עברייני על (Misfits), שאני כל כך אוהבת.

העונה השלישית, שזכתה לביקורות מעורבות מהצופים, הסתיימה מבחינתי בהרבה רגשות מעורפלים. כעס? אכזבה? סיפוק? עצב מעורב עם טיפת שמחה, על מה שקרה וימשיך לקרות שוב ושוב. אני מסכימה עם כך שהעונה הנוכחית לא הייתה קרובה לשלמות של שתי העונות הקודמות. ככל שהפרקים התקדמו, כך נהיה לי פחות ופחות אכפת, מה שכנראה מסביר למה לא לקחתי כל כך קשה את פרק הסיום.

אבל מספיק לדבר על העונה השלישית.

הרעיון של עברייני על נשמע די מגוחך בהתחלה. חבורה של עבריינים צעירים שעושים עבודות שירות, נקלעת לסערה משונה. הכל מתנהל כרגיל עד שקצין המבחן שלהם מנסה להרוג אותם בהתקף זעם, ואז הם מגלים שיש להם כוחות על. גם עכשיו בעודי כותבת מילים אלה, אני חושבת שזה נשמע כמו סדרה מפגרת. אבל למרבה ההפתעה מתברר שפרט ל20 השניות בפיילוט בהן מכה בהם אותו ברק גורלי, שום דבר בסדרה הזאת….ממש לא גרוע.

התאהבתי בה מהפרק הראשון. כבר הייתי מעריצה די גדולה של סקינס (Skins), שהייתה משודרת גם היא בערוץ הבריטי E4, והייתי בטוחה שעברייני על הולך להיות משהו ממש דומה. אז כן, E4 שוב הוכיחו את עצמם כיוצרי טלויזיה איכותית לצעירים באשר הם, עם קאסט נפלא, תסריט מעולה ואחד הפסקולים הטובים ביותר שאי פעם נתקלתי בהם בסדרת טלויזיה.

אני לא יודעת אם שמתם לב, אבל אני לא ממש אוהבת לחפור ארוכות על דברים שעליהם אני בוחרת לכתוב. אז הנה כל החפירה שלי, אבל בנקודות:

– הסדרה מוגדרת בעיקרון כדרמה/מד"ב אבל ללא כל ספק ניתן להגיד שיש פה פן קומי לא קטן. במילים אחרות, כשזה מגיע ללהיות מצחיק, זה קורע.

– אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם, הם יודעים לעשות דרמה. אני יכולה לחשוב על כמה פעמים בהן דמעתי, וזה היה נפלא.

– כאמור, בינתיים שודרו שלוש עונות, כאשר שתי העונות הראשונות מכילות שישה פרקים כל אחת והשלישית שמונה. היה גם פרק מיוחד לכבוד חג המולד שנה שעברה, אבל לא צפוי אחד השנה.

– אין דבר מהנה יותר מלראות דמויות ריאליסטיות בטלויזיה. אמנם לאנשים האלה יש כוחות על, אבל איכשהו עדיין הכותבים המעולים מצליחים ליצור מהם דמויות עמוקות שכיף להזדהות איתן.

– כולם שם כל כך יפים ומוכשרים. שילוב מנצח!

– הסדרה הזאת לעולם תגרום לי לתהות איזה כוח על הייתי מקבלת אילו משהו כזה היה קורה במציאות.

– מוזיקה, מוזיקה, מוזיקה. הייתי כותבת פה מכתב אהבה למי שבוחר את השירים עבור הסדרה, אבל במקום זה הכנתי פלייליסט של מיטב המוזיקה משתי העונות הראשונות. וזה ממש קצה הקרחון.

– לגבי העתיד? הסדרה חודשה לעונה רביעית, ומכיוון שאני לא מהמוותרים בקלות כשזה מגיע לטלויזיה, אני אהיה שם. אופטימיות, נו.

ולמשתכנעים ויזואלית, הנה פרומו של העונה הראשונה:

המלצה קטנה לסיום – למרות שזה קצת בעייתי אחרי שלוש עונות, תנסו לא לעשות לעצמכם ספויילרים אלא אם כן אתם ממש אוהבים ספויילרים. חבל! אחד הדברים הכיפיים בעברייני על הוא להיות מופתע כל פעם מחדש! לפחות ככה זה היה בשבילי.

חג חנוכה שמח!

2 תגובות הוסף תגובה

  1. יהודה הגיב:

    תודה על הסיכום,
    לדעתי שתי העונות הראשונות היו יותר טובות בגלל רוברט שיהאן, בעונוה השלישית הוא היה כל כך חסר!!
    רק בגללו אהבתי את הסדרה.

    1. נטשה הגיב:

      אני מסכימה. כשכתבתי אתמול את הפוסט וראיתי את הפרומואים של העונות הקודמות פתאום הבנתי עד כמה אני מתגעגעת אליו!
      אם כי אני כן אוהבת את רודי וחושבת שהוא מאוד משעשע 🙂

להשאיר תגובה

