שני סרטים, שלוש נשים, ארבעה כוכבי לכת.

השנה יצאו שני סרטים עם אותו קונספט משונה – כוכב לכת חדש מתגלה מאחורי השמש ומאיים להשמיד את כולנו. או לא להשמיד את כולנו, אבל לפחות לשנות את כל החיים שלנו כפי שאנחנו מכירים אותם כיום.

הראשון הוא מלנכוליה (Melancholia) המהולל של לארס פון טרייר, שזיכה את קירסטן דאנסט בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן השנה. סרט מורבידי ביותר שבוחן את חייהן של שתי אחיות (דאנסט ושרלוט גינסבורג) רגע לפני שכוכב לכת שהתגלה זמן קצר לפני כן חולף על פני כדור הארץ.

בדיעבד אני מרגישה שהסרט הזה מצריך מצב רוח מאוד מסויים בשביל להעריך אותו כראוי. הוא היה מאוד יפה מבחינה ויזואלית אבל מאוד קשה, מעיק וחונק. שעות אחרי זה עדיין ניקרה בי המחשבה של מה אני הייתי עושה אם זה היה קורה במציאות. אם פתאום היינו אנחנו מגלים כוכב לכת שנע לכיווננו ומאיים להתנגש בכדור הארץ. במקביל לזה השתעשעתי גם עם המחשבה על כך שמה שמלחיץ אנשים זה עצם זר בחלל, בעוד שהיום אנחנו בעצמנו הורסים את כדור הארץ לאט לאט ולאף אחד לא אכפת. ויבוא יום שבו נתעורר וחצי מהעולם יהיה מדבר, בעוד שהחצי השני יוצף על ידי מה שפעם היה קרחונים, ולא יהיה נפט, ולא יהיה אוכל. ואז כולנו נמות והמחשבה האחרונה שלנו תהיה, אזזז…מה עם כוכב הלכת ההוא?

נו, מלנכוליה.

צפו בטריילר כאן:

הסרט השני, אחד מזוכי הסרט הטוב ביותר בפסטיבל סאנדנס השנה, הוא עולם אחר (Another Earth). סרט נפלא, אם כי גם לא קליל ועליז במיוחד, אותו זכיתי לראות השנה בפסטיבל אייקון. אחרי שנתיים רצופות של אכזבה באייקון, אני חייבת להודות שהוא שיפר לי את ההרגשה, אפילו שפספסנו את הדוכנים. הסרט סובב סביב הרעיון שמאחורי השמש קיים כדור ארץ נוסף שהוא בדיוק כמו שלנו. לכל אחד יש גרסא נוספת שלו שחיה על אותו כדור ארץ שני, בדיוק את אותם החיים. בחורה שעושה טעות פטאלית נרשמת לתחרות שהפרס בה הוא כרטיס טיסה לאותו כדור ארץ חדש.

האם אני הייתי נרשמת לתחרות? אם הייתי זוכה בה רנדומלית, האם הייתי הולכת? האם הפחד שלי להיות בחלל החיצון היה גובר על סקרנותי לגלות אם האני השניה יותר מוצלחת ממני? ואם הייתי מגלה שהיא הצליחה להשיג את כל הדברים האלה שאני תמיד רציתי, האם היה משתלט עלי יצר הקנאה והייתי רוצחת אותה בדם קר? האם אם אמשיך לשבת פה ולחשוב על הסרט הזה, יעלו בי עוד שאלות מגוחכות כאלה?

הו, שאלות הרות גורל.

טריילר:

בכל אופן, שני הסרטים מומלצים בחום לכל אוהבי הקולנוע האיכותי באשר הם.

בונוס לסיומו של סוף השבוע האחרון לפני החזרה לאוניברסיטה: "To Build a Home" של The Cinematic Orchestra הוא השיר הנפלא שמתנגן בטריילר של עולם אחר. שלמות.

2 מחשבות על “שני סרטים, שלוש נשים, ארבעה כוכבי לכת.

להשאיר תגובה

