לנה דל ריי ואדל הולכות ראש בראש……האמנם??

לפני קצת יותר משבוע יצא לי להיתקל בכתבה שכתבה דפנה לוסטיג על לנה דל ריי עבור וואלה!תרבות. בין שאר עלבונות, טוענת לוסטיג כי המוזיקה של לנה דל ריי משעממת ושהיא מנסה להיות אדל. בדרך היא גם קוראת לאדל שמנה (לא במכוון, חס וחלילה) שכנראה לא יכולה להיות סקסית בעיני אף אחד. כי כולם אוהבים אותן יפות ורזות ועם שפתיים של מוצצת, פארדון מיי פרנץ'.

אני רוצה לציין שאין לי רגשות מיוחדים כלפי דפנה לוסטיג לא לכאן ולא כאן, אני לא מכירה אותה או את הכתיבה שלה, וזאת לא הנקודה של הפוסט הזה. רק צובט לי שבמקרה הזה היא מרגישה שהמראה החיצוני של אדל, שאותה נראה שהיא כה מעריכה, יכול להאפיל באיזהשהו אופן על הכישרון שלה. עצוב.

אבל בכל אופן, הרשו לי לציין משהו בנוגע לאדל. אני די אוהבת אותה. אני חושבת שהיא זמרת מאוד מוכשרת, וכותבת ממש לא רע, בייחוד יחסית לגילה הצעיר. אבל מעניינת? היא לא. לא הקשבתם לשלושת הסינגלים האחרונים שלה? הם כולם נשמעים בדיוק. אותו. הדבר.

וגם:

וגם הדבר הזה:

אם היה שיר אחד כזה, זה עוד היה בסדר. אבל לא. זה כל האלבום שלה. שניהם! שני האלבומים שלה! כל הכבוד אדל, אבל לא תודה.

אל תבינו לא נכון. אני באמת מחבבת את אדל, אבל ברצינות עכשיו….באלבום השני שלה (ולמיטב זכרוני זה תקף גם לראשון), חוץ מ-Rolling in the Deep שבאמת היה מעניין ומוצלח עד שהתחילו להשמיע אותו 40 פעם ביום ולהוציא לו מיליון קאברים, אם שמעתם שיר אחד של אדל – שמעתם את כולם.

וזוהי האמת לאמיתה, חברים.

כדי לנער מהפוסט את הנימה השלילית מעט שנוצרה פה, הרשו לי לחלוק את כמה יצירות של אדל שאני דווקא אוהבת מאוד. ואוהב לנצח.

הסינגל הראשון מאלבום הבכורה שלה "19", הלוא הוא Hometown Glory האלוהי. שמעתי אותו לראשונה בסדרה הבריטית המשובחת סקינס (Skins), ומאז למדתי לאהוב אותו בפני עצמו. הוא גם הבלדה הראשונה של אדל שהכרתי, מה שאולי מסביר למה דווקא השיר הזה נשמע לי שונה מכל השאר. מאוד מומלץ להגביר לפול ווליום כשהשיר הזה מתנגן בגלגל"צ והחיים מרגישים חסרי משמעות.

אנשי המסיבות שביניכם ישמחו לשמוע את הרמיקס המעולה הזה לאותו שיר. הוא היה באחד מהפרקים הכי טובים של עברייני על (Misfits) ששודרו עד כה, וכל פעם שאני שומעת אותו בא לי….שיהיו לי כוחות על ושאני אוכל ללכת למסיבות אדירות בלונדון. אם אי פעם הרמיקס הזה יתנגן במסיבה שאני אהיה בה, אני אפול לרגלי הדיג'יי ואודה לו לנצח.

ובונוס…כבר ציינתי ש-Rolling in the Deep הוא שיר ממש מוצלח וגם שיש לו מיליון קאברים. אבל המוצלח ביותר מביניהם חייב להיות הרמיקס הזה של ג'יימי xx (שתקלט לא מזמן גם בארץ) ביחד עם צ'יילדיש גמבינו (Childish Gambino). הוא הסיבה שהחלטתי לבחון מחדש את המוזיקה שדונלד גלובר עושה, אבל זה כבר נושא לפוסט אחר. תהנו.

מחשבה אחת על “לנה דל ריי ואדל הולכות ראש בראש……האמנם??

כתיבת תגובה

