מרתה מרסי מיי מרלין

ב

ביום שישי שעבר התמזל מזלי לגלות שבפסטיבל הקולנוע בחיפה מוקרנים דווקא סרטים די מוצלחים. סידרנו שני תגי אורח ויצאנו לעיר האורות, במיוחד בשביל לתפוס את ההקרנה השניה של מרתה מרסי מיי מרלין (Martha Marcy May Marlene), סרט שאני מחכה לראות כבר חודשים. ייאי!

מרתה מרסי מיי מרלין הוא לא סרט קל. הסרט מספר את סיפורה של נערה שבורחת מכת, וכיצד היא מתמודדת עם המציאות אליה היא חוזרת. הוא מתנהל באיטיות אבל בו בזמן יש בו אינטנסיביות שמשאירה את הצופה מרותק.

אליזבת אולסן (כן, אחותן הצעירה של מרי קייט ואשלי) נותנת הופעת בכורה מרשימה ומוכיחה שהיא לא פחות טובה מאחיותיה.

הייתה לי בעיה אחת עם הסרט הזה, והיא שהוא מאוד מאוד הזכיר ספר שקראתי ממש לאחרונה על צ'ארלס מנסון והכת שלו. אני חייבת להודות שאני עדיין לא מספיק בקיאה בכתות, יכול להיות שכל הסיפורים שלהן דומים – המבנה הפטריארכלי, התירוצים שחברי הכת נותנים לעצמם, האופי הכובש של המנהיג…ועם זאת, הסרט היה זהה כמעט אחד לאחד לסיפור של מנסון, וזה קצת הפריע לי. אם אתם מכירים את הסיפור, זה משהו שאין אפשרות לפספס כשצופים בסרט.

אחרי שחזרנו הביתה, החלטתי לבדוק אם מישהו אחר שם לב לדמיון. למרבה ההפתעה גיליתי שלמרות שבכל ביקורת משווים את מנהיג הכת בסרט למנסון, נראה שאף אחד לא שם לב שהם לא יכולים להיות כל כך דומים אלא אם כן זה במכוון! הם אפילו נראים כמעט אותו דבר:

בכל אופן, אני מציינת את העובדה הזו רק בתור משהו ששמתי לב אליו. פרט לזה שחוסר ההתייחסות לדמיון בין השניים היה קצת תמוה בעיני, זה לא גרם לי ליהנות מהסרט פחות ושמחתי שיצא לי סוף סוף לראות אותו. אהבתי את זה שהסרט מתאר נאמנה את מה שקורה בכתות האלה במציאות, מה שאומר שאם אתם מעוניינים אבל אין לכם חשק להתעסק בספרות, הסרט יכול להוות נקודת התחלה טובה להרחבת האופקים.

צפו בטריילר כאן:

לאלה מכם שרוצים להתעניין קצת יותר, ממליצה בחום לקרוא את הלטר סקלטר, הספר שציינתי בתחילת הפוסט.

הבא בתור – ג'פרי דהמר.

להשאיר תגובה

