ילדי הפלא של האינדי השחור

ב

אני לא מתיימרת להבין המון במוזיקה בכלל ובמוזיקה שחורה בפרט. עולם הז'אנרים המוזיקליים הופך מידי רגע וסבוך יותר ויותר והאמת היא שברגע שמנסים לעשות סדר בבלאגן, בסוף פשוט לא יוצאים מזה. שלושת האמנים הבאים, שלושה בחורים שאני מחבבת במיוחד לאחרונה, שואבים השראה מכל כך הרבה מקומות שאני אפילו לא אטרח לנסות לסווג אותם תחת ז'אנר מסויים. אם אני מוכרחה, כנראה שהמתאים ביותר יהיה אינדי היפ-הופ או היפ-הופ אלטרנטיבי, אם כי הסיווג הזה לא יהיה נאמן במיוחד מכיוון שהם הופכים פופולאריים יותר מיום ליום. תחליטו בעצמכם.

1. דרייק (Drake) – מבין השלושה הוא בהחלט המיינסטירמי ביותר. התחיל את דרכו בתוכנית הנוער הקנדית דגראסי ועכשיו הוא מתכונן ליציאת אלבומו השני. בין לבין עושה דואטים עם כל המי ומי של עולם המוזיקה השחורה, כמו ג'יי זי, קנייה ווסט וריהאנה. נכון לאלבום הראשון שלו שיצא לפני כשנה, Thank Me Later, לא ניתן להגיד שהוא כותב את המוזיקה שלו בעצמו, אבל הביצוע בהחלט מפצה על זה. אני התאהבתי באלבום הזה כבר מהשיר הראשון:

האלבום החדש של דרייק, Take Care, מתוכנן לצאת ב15 לנובמבר. את החודש עד אז אתם מוזמנים להעביר בהאזנה לאחד השירים החדשים מהאלבום, Marvin's Room, ולקוות ששאר האלבום יישמע כמוהו, כי הוא פשוט נהדר.

2. פרנק אושן (Frank Ocean) -אני חייבת להודות עד לפני כחודש לא הצלחתי להתחבר לאושן. הרבו להשוות אותו לדה וויקנד (עליו אפרט בהמשך) ואני פשוט לא הבנתי למה אנשים עושים את זה, כי חשבתי שלעומתו פרנק אושן נשמע כמו איזה חובבן. אבל אז נתקלתי ב-Swim Good, הסינגל שני שלו, ולא הצלחתי להפסיק להקשיב לו מאז:

נתתי למיקסטייפ שלו, Nostalgia Ultra, צ'אנס נוסף. גיליתי שהבחור ממש ממש לא רע. בנוסף למוזיקה שלו, הוא גם כותב עבור ומשתתף בפרויקטים של שמות גדולים כמו ביונסה וג'יי זי.

הייתה לי בעיה אחת עם המיקסטייפ שלו והיא שיר הפתיחה שלו שנקרא Strawberry Swing, בו הוא משתמש בשיר של קולדפליי באותו שם (מהאלבום Viva La Vida). השיר עצמו לא רע. אושן משתמש הרבה פעמים ביצירות של אמנים אחרים כרקע למוזיקה שלו והוא עושה את זה טוב, אבל כאמן שמוציא פרויקט ראשון לבדו מנסה לבסס את מעמדו כמוזיקאי עצמאי ומקורי….שימוש כל כך בוטה בשיר של להקה מאוד מוכרת ומצליחה, זה לא קצת נוגד את המטרה?

עם זאת, אני בטוחה ששווה ביותר לצפות לאלבום הבכורה של אושן. בינתיים נותר לנו להנות משני המיקסטייפים Nostalgia Ultra ו-The Lonny Breaux Collection (הכולל בתוכו לא פחות מ-64 שירים, ייאי!). להלן דוגמית משובחת נוספת לנוסטלגיה, להתרשמות:

3. דה וויקנד (The Weeknd) – את הטוב ביותר שמרתי לסוף. הקראש המוזיקלי שלי מזה כמה חודשים, הנו בחור בשם אייבל טספיי. בקושי בגיל חוקי, הבחור זכה בלבי כאשר נתקלתי ברשת ביצירת האומנות הזו:

עם כל אהבתי, קשה לי להגיד עליו הרבה. אני אסכם בלציין כי אין הרבה אנשים שיכולים להגיד "let me see that ass" ולגרום לזה לא להישמע מלוכלך אלא עטוי בכאב וערגה. המוזיקה שלו קסומה בעיני.

מעריצים נוספים של דה וויקנד כוללים את דרייק (ראו #1) שפרגן לו בלינקים ואזכורים בטוויטר הרשמי שלו, ופלורנס אנד דה מאשין וליידי גאגא, שעם שתיהן עבד לאחרונה. אני צופה שלרשימת המוזיקאים הזו עתידים להתצטרף עוד רבים אחרים.

בחצי השנה האחרונה הוציא דה וויקנד שני מיקסטייפים, House of Balloons ו-Thursday, כאשר המיקסטייפ השלישי בטרילוגיה, Echos of Silence, עתיד לצאת ב24 לאוקטובר. הכינו את עצמכם למאורע המרגש על ידי האזנה לעוד טראק מעולה, הפעם מ-Thursday, בשם Rolling Stone:

מקווה שהבחורים האלה ינעימו את זמנכם בשבוע האחרון של חגי תשרי,

נטשה.

4 תגובות הוסף תגובה

  1. נפאבקיל הגיב:

    דהוויקנד!!!!!!!!
    מדהים מדהים מדהים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    דה וויקנד הוא בן אדם שאני ערצתי לפני שהתפרסם ואני ממש גאה בו על הדרך שהוא עשה וממליצה בחום לשמוע תשיר החדש שלו "the hills" הוא לא שחכך את העדה שממנה הוא באה (בסוף השיר שומעים משפטים באמהרית)

    1. נטש הגיב:

      בזמן האחרון לא התעדכנתי עליו, אאזין. תודה!

  3. רויטל הגיב:

    אני אוהבת את וויקנד ברמות מטורפות ויש הרבה דברים להגיד על הפרצוף היפה שלו ועל הקול שלו פשוט באלי לנשק אותו אני ילך להופעה שלו אם הוא יהיה בישראל אני מתה עליו אני אנשנק אותו

להשאיר תגובה

