הדבר הטוב הבא

ב

רציתי לפתוח בלוג הרבה מאוד זמן. רציתי, ולא היה לי פנאי. רציתי, והיה אסור. רציתי והמצאתי תירוצים. אני חושבת שכל הזמן הזה רק הכנתי את עצמי למשהו ששווה באמת לכתוב עליו. לפני חודשיים סוף סוף מצאתי אותו. קוראים לה לנה דל ריי (Lana Del Rey) ויכול מאוד להיות שהסינגל הראשון מאלבום הבכורה* שלה הוא הדבר היפה ביותר ששמעתי מעולם.

 

אני חייבת להודות שכשראיתי את הקליפ של Video Games לראשונה דעתי הייתה קצת מוסחת על ידי מה שהלך על הפנים של הבחורה הזאת. ניתוח אף, בוטוקס ממש נוראי. לא הייתי בטוחה שאוכל לקחת אותה ברצינות. אבל השיר כבש אותי. לא יכלתי להפסיק להקשיב לו במשך ימים והיום עדיין, אחרי חודשיים, אני מסוגלת לחזור אליו שוב ושוב.

דל ריי טוענת שזה "שיר אהבה" אבל לי זה נשמע כמו יותר מזה – שיר על תקופה שהייתה והסתיימה, אובדן, משהו שחסר ואי אפשר למצוא. הקליפ – תפזורת של קטעי וידאו שונים, ביניהם תופסים אותה שרה אל מצלמה ביתית, אמנם נותן הרגשה של חובבנות אבל איכשהו עדיין מתעלה על כל קליפ אחר שראיתי לאחרונה.

 

 

הסינגל השני שהוציאה דל ריי (או ליזי גראנט, בשמה האמיתי) נקרא Blue Jeans ובעוד שלדעתי הוא לא מתעלה על הראשון, הוא מספיק קרוב לאותה שלמות. יש בו משהו שמזכיר לי מאוד את Wicked Games האגדי של כריס אייזק. יש קטע בקליפ שהיא פשוט מפסיקה לשיר – השיר ממשיך אבל השפתיים שלה לא זזות, כאילו שנגמר לה האוויר. הרגע הזה מתאר בצורה הכי טובה את הרעיון מאחורי המוזיקה שלה – זוהר הוליוודי מזויף שמסתיר מאחוריו משהו עמוק ואפל יותר שאף אחד לא רוצה לראות. משהו שמתפרץ החוצה ברגעים בהם נראה שהכל מושלם.

 

 

כבונוס קבלו את Diet Mtn. Dew, עוד סינגל פופולארי בקרב מעריציה של דל ריי. קצת פחות מורבידי (למראית עין) מהשניים האחרים ויותר מיינסטירימי לדעתי.

 

 

האלבום החדש של לנה דל ריי צפוי להופיע בתחילת שנה הבאה. בינתיים שני השירים הראשונים ייצאו כ-B-Sides ממש אוטוטו, ב-9 לאוקטובר, ואותם אפשר להזמין באתר הרשמי.

*האלבום הבא שלה הוא טכנית לא אלבום הבכורה. ב2010 לנה דל ריי הוציאה עצמאית את אלבומה הראשון ב-iTunes. מאז הוא נמחק בטענה שהמוזיקה הנוכחית שלה היא מה שדל ריי מעוניינת שייתרכזו בו.

7 תגובות הוסף תגובה

  1. Anon הגיב:

    השירים עצובים אבל ממלאים אותי בתחושה שהייתה חסרה לי,
    תודה על המציאה.

    1. ערן הגיב:

      אני שמח להיות הראשון שכותב לך 🙂
      אני מסכים איתך בכל מילה, גם אני עף לגמרי ממנה
      היא ציינה באחת הכתבות שכל המוסיקאים מתאהבים בה
      ואני אחד מהם 🙂
      ניסיתי לרכוש את האלבום דרך iTunes אבל הוא לא נמכר דרכם לישראל, מוזר לא?
      אני אחפש כמו שכתבת, באתר הרשמי
      אני ערן דרך אגב, נעים מאד

      1. נטשה הגיב:

        היי ערן, תודה על התגובה 🙂
        אני חושבת שכשבדקתי דרך האתר הרשמי עשו משלוחים גם לישראל אבל אולי מאז משהו השתנה.
        בכל אופן, השמועה אומרת שהליקון סגרו איתה עסקה, אז בסוף היא עוד איכשהו תגיע לכאן…

        1. Eran Gomeh הגיב:

          באתר הרשמי הכל sold out
          יש אתר אנגלי שמוכר את האלבום המלא שייצא בינואר ב pre sale
          איזה טובה היא, אה?

          1. נטשה הגיב:

            עקרונית גם אמזון אם כי לא הייתי מסתמכת על זה יותר מידי כרגע….

            1. Eran Gomeh הגיב:

              איך את נקראת בפייס בוק?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מדהימה , הוציאה ממני רגשות שהיו קבורים שנים

להשאיר תגובה

