חוזרים לחיק המשפחה.

הטלפון הראשון שקיבלתי היום היה מלווה בצווחות וצחקוקים שלא שמעתי זה זמן מה. חברתי היקרה שחולקת עמי כל כך הרבה תחומי עניין שלא מעניינים אף אחד אחר התקשרה להודיע שעתיד לקרות הלא ייאמן – הקומדיה המשובחת משפחה בהפרעה (Arrested Development), שבוטלה בעונתה השלישית בשנת 2006, צפויה לחזור לעונה נוספת בסוף 2012.

למי שלא שמע עליה בעבר, הסדרה עוקבת אחר משפחת בלות' הדיספונקציונלית – שני הורים מטורפים, ארבעה אחים, שני ילדים וחצי ובן זוג אחד. בלות' האב נשלח לכלא והבן האמצעי תופס את מקומו בחברת הנדל"ן המשפחתית בניסיון להציל את כולם מפשיטת רגל. זה באמת כל מה שצריך לדעת על העלילה. אנא אל תלכו להרוס לעצמכם בויקיפדיה, יש כל כך הרבה דברים שפשוט שווה לגלות לבד בצפיה ראשונה, שניה, שלישית…

אני רוצה להגיד כמה דברים על "משפחה בהפרעה".

הראשון הוא שהסדרה הזו היא יצירת אומנות טלויזיונית. היא לוקחת את כל השאר בלי מאמץ, הרבה פעמים לא רק בז'אנר הקומדיה. זאת אני אומרת ללא שום היסוס. היא הראשונה מסוגה (ולדעתי עדיין היחידה) ואין כמוה.

עם הדמויות אתם בחיים לא תזדהו. לפחות כך אני מקווה, כי הן האנשים האנוכיים, חסרי המושג והבלתי נסבלים ביותר שאי פעם תיתקלו בהם. יכול להיות שזאת הסיבה שהרבה אנשים נוטים לוותר על הסדרה רק אחרי כמה פרקים בודדים. כל דמות שונה לחלוטין מהשניה ואי אפשר לוותר על אף אחת מהן. הכימיה ביניהן מדהימה. אל תתנו לחוסר ההזדהות לאיים עליכם, תנו לדמויות הזמנות – כמה פרקים לפחות.

הקאסט מדהים. מבין המוכרים יותר כיום תוכלו למצוא את וויל ארנט (שאותו הזכרתי בפוסט הקודם), פורשה דה-רוסי (נל מ"אלי מקביל" ואשתה של אלן דג'נרס), ג'ייסון בייטמן (אותו בימים אלה ממש ניתן לראות על המסך הגדול ב"חיים בהחלפה" עם ראיין ריינולדס), מייקל סרה (סופרבאד, סקוט פילגרים) ורבים אחרים. לייזה מינלי בתפקיד אורח. לייזה! מינלי!

ההומור משובח. אף אחד לא אומר לכם מתי לצחוק וממה. הרבה פעמים בכלל לא שמים לב לבדיחה עד שרואים את הפרק פעם נוספת. אני חושבת שצפיתי בכל הסדרה בערך ארבע פעמים עד עכשיו (ומתכננת פעם חמישית בקרוב מאוד) ובכל צפיה אני מוצאת דברים חדשים שלא שמתי לב אליהם קודם. אם יש משהו ליוצרי הסדרה, זה עין לפרטי העלילה הקטנים ביותר, וזה משהו שמפתיע אותי בכל פעם.

השמרנים מביניכם ישמחו לדעת שהסדרה זכתה בכמה וכמה פרסים, ביניהם פרס האמי ובגלובוס הזהב, ודורגה על ידי מגזין טיים כאחת מ-100 הסדרות הטובות ביותר בכל הזמנים.

מסיומה ב2006 ועד היום, כל כמה חודשים צצו שמועות על כך שמתוכנן סרט. הדבר גם נאמר על ידי היוצרים והשחקנים, וכל העולם שמח. אבל עד היום לא ראינו שום תוצר כזה. עד היום.

היום התפרסמה ידיעה ברחבי הרשת (גם במאקו אצלנו) שמתוכננים לשידור כתשעה או עשרה פרקים חדשים של הסדרה שישידרו בסוף 2012 או תחילת 2013, ואחריהם הסרט שחיכינו לו זמן רב כל כך.

עם כל הפעמים ששמעתי שהולך לצאת סרט, אני חייבת להודות שאני עדיין לא מאמינה שזה באמת ייקרה. כמו שכבר אמרתי מוקדם יותר היום – אני אאמין לזה כשאני אראה את הפרק הראשון מול העיניים. עד אז מבחינתי זה לא קורה.

ולאתנחתא קומית קלה, אני לא יכולה לוותר על התמונה האגדית הזו…..כנראה שמישהו בבית הלבן הקשיב:

אז עד 2013 אני ממליצה לכם בחום להשלים פערים לנסות את "משפחה בהפרעה". אני מבטיחה לכם שלא תתחרטו על זה לעולם.

מחשבה אחת על “חוזרים לחיק המשפחה.

כתיבת תגובה

